1. Gdzie mogę odnaleźć artykuł Apple, określający zasady danego programu naprawczego?
Odpowiedź: Artykuł producenta, opisujący szczegóły dotyczące zasad przeprowadzenia programu naprawczego, można odnaleźć na stronie: https://www.apple.com/pl/support/macbookpro-videoissues/.


2. Jakie modele komputerów są objęte programem naprawczym?
Odpowiedź: Aktualnie możliwością naprawy objęte są następujące modele:

-  15-calowe modele MacBooka Pro z wyświetlaczem Retina wyprodukowane od połowy 2012 do początku 2013 roku


Uwaga: jeśli Twój MacBook Pro nie znajduje się na liście produktów, których dotyczy ten problem, ani nie występują na nim opisane tu objawy, nie musisz kontaktować się z firmą Apple. 


3. W jakim terminie mogę zgłosić urządzenie do naprawy serwisowej?
Odpowiedź: O naprawę komputera w ramach programu naprawczego można ubiegać się w przeciągu czterech lat od daty pierwotnego zakupu komputera.


4. Posiadam komputer MacBook Pro z rocznika 2012, bez wyświetlacza Retina, w którym występuje podobna usterka. Czy mogę ubiegać się o naprawę w ramach programu naprawczego?

Odpowiedź: Możliwością nieodpłatnej naprawy, zgodnie z informacją producenta, z roczników 2012 i 2013 objęte są edycje komputerów MacBook Pro z wyświetlaczami Retina.


5. Po dostarczeniu urządzenia do serwisu i przeprowadzeniu diagnostyki, technik serwisu Cortland udzielił informacji o konieczności wymiany płyty głównej komputera. Czy program naprawczy nie dotyczy jedynie kart graficznych?

Odpowiedź: Karta graficzna w komputerach MacBook jest częścią, która jest zintegrowana z płytą główną. W związku z tym, odpowiednią formę naprawy można uzyskać jedynie poprzez wymianę całości płyty głównej.


6. Moje urządzenie posiada usterkę płyty głównej komputera, który jest jednym z modeli objętych programem naprawczym. W komputerze nie stwierdzono problemów z działaniem karty graficznej. Czy serwis może wymienić nieodpłatnie płytę główną w ramach programu naprawczego?

Odpowiedź: Jednym z warunków wzięcia udziału w programie naprawczym jest występowanie usterki związanej z działaniem układu graficznego urządzenia, takich jak:


Obraz na ekranie komputera jest zniekształcony lub zakłócony. 

Brak obrazu na ekranie komputera (lub monitora zewnętrznego), mimo że komputer jest włączony. 

Komputer nieoczekiwanie uruchamia się ponownie.


Dodatkowo, występowanie usterki musi być potwierdzone podczas testów diagnostycznych, które może wykonać jedynie Autoryzowany Serwis Apple. Inne usterki płyty głównej nie uprawniają do nieodpłatnej naprawy komputera.